Удес

 

Седмог  Априла 2017. године око 10 часова ујутру догодио се удес војног ваздухоплова са катастрофалним последицама у којем су страдала два пилота Војске Србије потпуковник Ненад Ћулибрк и капетан Дејан Пандуровић. Приликом удеса у потпуности је уништен авион Супергалеб Г-4. Евиденцијски број авиона био је 23625. Оба пилота придружили су се вечној ескадрили српских ваздухопловаца, хероја.

 


 

До удеса је дошло када се авион срушио у двориште једног домаћинства у селу Слатина недалеко од Шапца. Лет је се изводио у оквиру борбене обуке  и представљао је тренажни лет у извођењу комбинованих маневара летом на малој висини и у бришућем лету. Овакви летови су стална активност 252. школско-тренажне авијацијске ескадриле и представљају највиши облик борбеног усавршавања пилота ловачко-бомбардерске авијације.
За командама авиона била је једна од искуснијих посада српског ратног ваздухопловства. У првој кабини, Дејан као старији наставник летења, у пуној тренажи, врхунској спортској форми, увек спреман и припремљен за најтеже задатке какав је и овај био. У другој кабини, Ненад један од најискуснијих пилота који је увек био у авиону када је било најпотребније, имао је урођену вештину да пренесе знање на млађе колеге.

Лет се одвијао по плану до рејона села Слатина као и сами маневри у рејону фиктивног објекта дејства. Непосредно пре завршетка рада и кретања ка следећем месту планиране маршруте дошло је до пада авиона. Оба пилота су била оспособљена и у тренажи за овакве летове те им је из тог разлога тај задатак и био поверен. Сличан задатак је истоимена посада успешно извршила неколико месеци раније тако да није постојала никаква сумња у успешно извршење задатка. Такође нису постојале сумње у саме техничке карактеристике авиона који је био исправан пре лета. Иначе, авион Супергалеб Г-4 важи за веома поуздан и сигуран ваздухоплов који је опремљен савременим избацивим седиштем за напуштање авиона у лету у случају нужде. Из ког разлога, посада није напустила авион на овај начин, такође је непознаница. На авиону није постојао уграђен регистратор параметара лета као и црна кутија. Праву истину Дејан и Ненад су понели са собом. Један од вероватнијих сценарија јесте тежња и једног и другог пилота да спасу авион и да не дозволе да падне у насељено место. На срећу спасили су људе и имовину на земљи али нажалост нису спасили себе. До данашњег дана јавности нису саопштени закључци извештаја о овом удесу.

 


 

 

Потпуковник Ненад Ђуре Ћулибрк рођен је 30. августа 1968. године у Вировитици. Непосредно пре удеса обављао је дужност референта у Одсеку за ваздухопловну подршку Одељења за оперативне послове Команде РВ и ПВО. На служби у Војсци Србије је од 20. јула 1991.године. Током војничке каријере обављао је низ дужности и више пута је награђиван и похваљиван. Потпуковник Ћулибрк био је наставник и инструктор летења, носилац је Златног летачког знака. Био је пример и узор млађима а одликовала га је велика скромност, постојана храброст и способност да пренесе знање на друге. Ћулибрк је био ожењен, оставио је за собом супругу и двоје деце.

 

 

Top